Upcyclr

The no waste company

I en värld som är bebodd av snart nio miljarder människor, där 50 procent av all producerad mat slängs och där enorma klimatutmaningar ligger framför oss, utropar sig Upcyclr till ”The no waste company”.

Uppdrag

Att nyttja våra resurser på ett bättre sätt och slänga mindre, eller ingenting alls, ligger till grund för de tekniker som Upcyclr har utvecklat för att ta hand om livsmedelsindustrins sidoströmmar. Genom en unik metod för att torka och mala ned matsvinnet bevarar man matens karaktär och näringsvärde och på så sätt kan man skapa värde av det som annars skulle ha slängts. Smart, hållbart och lönsamt – kan det bli bättre? Knappast. Eller jo! De gav inga mindre än oss uppdraget att paketera varumärket i en intresseväckande grafisk kostym och att skapa en kommunikationsplattform att växa från.

Produktion

Vi tog fram logotyp, tagline, grafik och producerade både en webbsida och en företagspresentation.