Triumf Glass

En riktigt glassig profil

Ett företag som spenderar dagarna i ända åt att göra livet lite gladare och glassigare behöver ett utseende som säger samma sak. Så det var precis det vi tog fram.

Uppdrag

Triumf Glass har några av Sveriges mest älskade produkter. Färsk grädde hämtas på västgötaslätten och transporteras till Sävedalen där glassen tillverkas. Nu hade Triumf Glass ett behov av att göra en översyn av sin grafiska profil så att allt de kommunicerar harmonierar.

Idé

Vi formulerade Triumf Glass nya position som Glassfabriken i Sävedalen för att förtydliga deras ursprung. Därefter valde vi att fortsätta jobba med deras signalfärger blått, gult och orange – men på ett nytt och enhetligt sätt.

Produktion

All produktion som rör Triumf Glass kommunikation har nu riktigt goda förutsättningar att göra det på ett tydligt, aptitretande och enhetligt sätt.

Foto: Lee Kearney
Stylist: Louise Ljung