Högskolan i Borås

Få nya perspektiv på Högskolan i Borås

Högskolan i Borås grundades 1977, erbjuder 72 program, 167 fristående kurser och har cirka 17 000 registrerade studenter. I år fick vi återigen uppdraget att ta fram deras studentrekryteringskampanj som belyser vikten av skickliga tänkare. 

Uppdrag

Vi har sedan 2020 haft i uppdrag av Högskolan i Borås att utforma den årliga studentrekryteringskampanjen. Målet är att få unga blivande studenter i regionen att välja Högskolan i Borås när de ska börja plugga, helst som förstahandsval. Men också att bygga varumärket på sikt och sätta Högskolan i Borås på kartan.

Insikt

På en högskola får man inte bara chansen att plugga sin drömutbildning och ta sina första kliv mot yrkeslivet. Här får man också utveckla sin viktiga förmåga att tänka kritiskt, se helheten och hitta nya perspektiv.

Idé

I årets kampanj illustrerade vi hur fel det kan bli när saker och ting tas ur sitt sammanhang och filtreras, vilket ofta är fallet i snabba format på sociala medier. Kampanjen förmedlade att det är och alltid kommer att vara viktigt med människor som är riktigt bra på att tänka kritiskt, annorlunda och innovativt.