Bozita Robur

The Great Outdoor Challenge

Med hösten kommer regn och med regn kommer blöta hundpromenader och stinkande päls. Det är helt enkelt inte en säsong som är känd för att vara en hundägares favorit – något som vi absolut ville råda bot på. Genom en sociala medier-kampanj förvandlade vi en årstid med utmanande väder till en enda stor och spännande utmaning.

Uppdrag

Vår kund Bozita lagar naturlig hundmat för aktiva och lite mer prestationsinriktade hundar. Vi fick i uppdrag av dem att ta fram en digital höstkampanj för den svenska, tyska och polska marknaden med fokus på aktivt utomhusliv med hund.

Insikt

Hösten kan tyckas vara en oinspirerande period för utomhusaktiviteter. Men kanske kan årstiden kännas lite roligare om man gör en riktig utmaning av det?

Idé

Vi skapade en 30 day challenge på Bozitas sociala kanaler med dagliga, aktiva utmaningar som inspirerade hundägare (och vinnarskallar) till att göra de gråa höstpromenaderna lite mer händelserika! Varje vecka lottade vi dessutom ut en vinnare bland de som delade foton eller filmer från sina eskapader.